Изходна класификация на маркетинга е разделянето му по сфери на дейност. Подходяща точност се постига при използването на следните измервания:
- потребителско-индустриални измервания – размяна с крайни потребители, или с други организации с цел участие на продукта в тяхната дейност. При тази класификация не е важен продукта, а мястото и целта на неговото потребление
- осезаеми-неосезаеми измервания – продукти, или услуги
- измерение производител – посредник – производителя решава напр. продукта като замисъл, реално изпълнение и маркетингови подкрепления, фиксира цената при пласмента, избира канали за разпределение, рекламира; посредника определя цената на дребно, средства за вътрешно магазинна реклама, форми на продажби
- национално-интернационално измерение – маркетинг на националния пазар, международен маркетинг, глобален маркетинг, експертен маркетинг
- измерения печалба-идеална цел – икономически маркетинг и социален маркетинг
Според ориентацията н прилаганите подходи
количествен маркетинг
качествен маркетинг
търговски маркетинг
стратегически маркетинг
социален маркетинг
Според равнището на бизнес оперирането – микро-маркетинг и макро-маркетинг
Според отношенията към отделните потребители – диференциран и не диференциран
Няма коментари:
Публикуване на коментар