вторник, 14 юли 2009 г.

Видове маркетинг

Изходна класификация на маркетинга е разделянето му по сфери на дейност. Подходяща точност се постига при използването на следните измервания:

- потребителско-индустриални измервания – размяна с крайни потребители, или с други организации с цел участие на продукта в тяхната дейност. При тази класификация не е важен продукта, а мястото и целта на неговото потребление

- осезаеми-неосезаеми измервания – продукти, или услуги

- измерение производител посредник – производителя решава напр. продукта като замисъл, реално изпълнение и маркетингови подкрепления, фиксира цената при пласмента, избира канали за разпределение, рекламира; посредника определя цената на дребно, средства за вътрешно магазинна реклама, форми на продажби

- национално-интернационално измерение – маркетинг на националния пазар, международен маркетинг, глобален маркетинг, експертен маркетинг

- измерения печалба-идеална цел – икономически маркетинг и социален маркетинг



Според ориентацията н прилаганите подходи

* количествен маркетинг

* качествен маркетинг

* търговски маркетинг

* стратегически маркетинг

* социален маркетинг

Според равнището на бизнес оперирането – микро-маркетинг и макро-маркетинг

Според отношенията към отделните потребители – диференциран и не диференциран

Няма коментари:

Публикуване на коментар